Zelfontwikkeling

 
24 juli 2012

Bijna 6 maanden geleden begon ik als stagiaire marketing voor het cluster Media. Met een minimale praktijkkennis en een overdosis aan (vaak nutteloze) theorie ging ik van start. Daarnaast kreeg ik een duo aan begeleiders en een aantal collega’s van hoge kwaliteit om te raadplegen wanneer de alarmklokken zouden gaan rinkelen.

 

Afkomstig uit het zuiden van het land krijg je nogal met regelmaat te horen ‘helemaal in Amsterdam?!!'. Achja, als je alle seinstoringen, kinderen & losgebroken paarden op het spoor, vergeten treinstellen, blikseminslagen en gefrustreerde NS-medewerkers voor lief neemt is het maar een klein eindje waar je zo aan gewend bent.

 

Maar om de vraag te beantwoorden waarom toch elke dag dat eind naar Amsterdam, dan is dat heel simpel. In een half jaar ‘getraind' worden om de rest van je leven van start te laten gaan. Van student naar werkzaam Nederlandse, van feestende jongere naar verantwoordelijk volwassenen (nog wel met een gezonde dosis jonge ‘zotheid' welteverstaan). Als marketeer maak je vanalles mee, zo heb ik vooral geleerd dat communiceren inderdaad het key-woord is, maar af en toe iets door de vingers zien hoort er ook bij. Het is een wereldje van geven en nemen, en vooral gunnen.

 

Gelukkig is het mij gegund om na het behalen van de chique titel ‘bachelor of commerce' meteen aan de slag te gaan met dat verantwoordelijke, volwassen leven. De eerste stap naar een glorieuze carrière is gezet.  Met de vraag waar ik over tien jaar ben... dan ben ik uiteraard de persoon die uitgenodigd wordt om te komen spreken op events zoals het Mediafacts Uitgeverscongres ;). Tot die tijd droom ik daar nog even van.

 

Voor degene die toch een ‘sneak peek' in mijn toekomstpresentatie willen, komt dan toch allen in november naar de Nationale Uitgeefdag. Want ook dat event mag ik met trots mede-organiseren.


Maar voor nu even genieten van een laatste, lange studentikoze vakantie!

 

Mandy Jolie

Marketing Cluster Media

 
 

MYbusinessmedia

DeventerMYbusinessmedia is een multimediaal vakbladuitgeverij met tientallen marktleidende merken, opgericht in april 2007. De rode draad van de producten van de uitgeverij is; ondernemers te ondersteunen in het ondernemerschap.

 

Kijk bij 'Over ons' voor meer informatie.

 


Advertising Services

Doelgroepen bereiken is één doelstelling, interactie met ze tot stand brengen is een tweede.

MYbusinessmedia helpt relaties/adverteerders hun zakelijke doelgroepen echt te raken en ze aan te zetten tot actie. Wij brengen met u in kaart hoe u de gewenste interactie met uw doelgroep kunt bereiken en welke middelen daarbij passen.  Zo wordt MYbusinessmedia, YOURbusinessmedia!

 

Klik hier voor meer informatie!  

 

   

Online strategie

 MYbusinessmedia realiseert dankzij haar online strategie, een online bereik van ruim 2,3 miljoen pageviews per maand en 400.000 unieke bezoekers (ondernemers).

my jobs

CarrièreGeïnteresseerd in een baan bij MYbusinessmedia? Kijk naar de mogelijkheden en laat ons weten wat jou geschikt maakt voor een job bij deze dynamische uitgeverij.