Journalistiek in de toekoms! Ook de digitale Schuttevaer ruikt naar teer

 
29 augustus 2016

Al sinds de negentiende eeuw brengt Schuttevaer wekelijks het scheepvaartnieuws aan professionals in de scheepvaart. Veel lezers leiden een varend bestaan en de gemiddelde lezer leest zijn nieuws het liefst uit een krant van papier. Toch stapt de branche steeds meer over naar het internet. Wat kunnen reguliere media daar van leren?

"Deze krant ruikt naar teer; daar wil je bij horen", zo kenschetst hoofdredacteur en brandmanager Dirk van der Meulen zijn wekelijkse uitgave. "Als belangrijkste doelgroep zien wij onze abonnees: in principe allemaal hard knokkende MKB-ondernemers in de maritieme sector. Als redactie moeten wij er voortdurend voor zorgen dat de doelgroep geld verdient met onze informatie."

 

"Binnenschippers, van oudsher de grootste lezersgroep, zijn helemaal niet zo behoudend. Het is onvoorstelbaar hoeveel er de afgelopen decennia is geïnnoveerd. De lezer van de Schuttevaer echter, was en is verknocht aan zijn papieren krant. Toch stapten we in het midden van het eerste decennium over onze eigen schaduw heen. Schuttevaer, dat onderdeel was van Wolters Kluwer, ging in 2007 over naar Mybusinessmedia in Deventer. Met deze uitgeverij wilden we aantonen dat het haalbaar is om goede vakbladen met een eigen insteek uit te brengen. Het eerste strategische uitgangspunt, de abonnees, heb ik al genoemd. Het tweede: we gaan online."

 

Lees het bericht hier verder op de site van SVDJ

 
 

MYbusinessmedia

DeventerMYbusinessmedia is een multimediaal vakbladuitgeverij met tientallen marktleidende merken, opgericht in april 2007. De rode draad van de producten van de uitgeverij is; ondernemers te ondersteunen in het ondernemerschap.

 

Kijk bij 'Over ons' voor meer informatie.

 


Advertising Services

Doelgroepen bereiken is één doelstelling, interactie met ze tot stand brengen is een tweede.

MYbusinessmedia helpt relaties/adverteerders hun zakelijke doelgroepen echt te raken en ze aan te zetten tot actie. Wij brengen met u in kaart hoe u de gewenste interactie met uw doelgroep kunt bereiken en welke middelen daarbij passen.  Zo wordt MYbusinessmedia, YOURbusinessmedia!

 

Klik hier voor meer informatie!  

 

   

Online strategie

 MYbusinessmedia realiseert dankzij haar online strategie, een online bereik van ruim 2,3 miljoen pageviews per maand en 400.000 unieke bezoekers (ondernemers).

my jobs

CarrièreGeïnteresseerd in een baan bij MYbusinessmedia? Kijk naar de mogelijkheden en laat ons weten wat jou geschikt maakt voor een job bij deze dynamische uitgeverij.