In de pers

Denim, denim, denim tijdens spijkerbroekverkiezing

Deventer, 28 oktober 2016

 

Denim is een spijkerbroek en ze delen ook awards uit. Het is me eerlijk gezegd niet duidelijk of denim nu de naam van de stof zelf is, of oorspronkelijk de naam van een merk dat later de markt ging overheersen, zeg maar, de paracetamol van de cowboybroeken, maar daar kom ik later vanavond vast nog achter.

Lees het gehele (komisch geschreven) artikel -waar ook onze denim moderedacteur Margreet Anches bij was- op Parool.nl

 

 


'Wie gaat er nu met dit weer een winterjas passen?'

Deventer, 10 oktober 2016

 

Kledingwinkels raken hun herfst- en wintercollectie aan de straatstenen niet kwijt en dat is te danken aan het mooie nazomerweer. ,,Inspelen op veranderlijke weersomstandigheden blijft lastig voor retailers en leveranciers'', concluderen modespecialisten. 

De kledingrekken bij de C&A en Zara hangen momenteel vol met gewatteerde winterjassen en lange broeken. ,,De online en offline kledingverkoop staat flink onder druk en dat is logisch,'' vertelt Edwin Belt van brancheorganisatie INretail. Rosita van der Kwaak, redacteur bij het vakblad Textilia, ziet dat gedrag ook bij zichzelf terug. ,,Normaal koop ik voor het schooljaar begint winterjassen voor mijzelf en de kinderen. Ik ben nu ook nog niet wezen shoppen, maar wie gaat er nu met dit weer een winterjas passen?''

 

Lees het artikel verder op AD.nl


Textilia is het meest gelezen modevakblad in Nederland

Deventer, 20 juli 2016

 

Vakbladen blijven voor ondernemers een belangrijke informatiebron om hun kennis up-to-date te houden, zo meldt het rapport. Textilia duidt ontwikkelingen in de branche, signaleert de nieuwste modetrends en selecteert het nieuws op onafhankelijke wijze. Het vakblad komt dan ook als marktleider uit het onderzoek; 72 procent van de ondernemers in de modebranche leest Textilia. Op de tweede en derde plaats volgen Inretail Magazine (65 procent) en het blad Vrouwenmode (57 procent).Marketingrapport kledingbranche 2016.

 

Marktonderzoekbureau Van Es Marketing Services heeft een onafhankelijk onderzoek gedaan naar de kledingzaken in Nederland. Ook het oriëntatie- en inkoopgedrag van de detaillisten is in beeld gebracht. De resultaten zijn verschenen in het Marketingrapport Kledingbranche 2016. Aan het onderzoek hebben 200 bedrijven meegedaan, die samen 300 kledingzaken hebben.

 

 


MYbusinessmedia investeert succesvol verder

Deventer, 09 juli 2015

 

‘export is key en daar liften we graag op mee'

 Met de aanstelling van Joachim Driessen als Commissaris, het inzetten op nieuwe speerpunten ligt de lat bij vakmedia-uitgeverij MYbusinessmedia ook dit jaar weer behoorlijk hoog. De ambitie van CEO Hein Bronk is nog minstens zo groot als een jaar geleden. ‘Big things often have small beginnings, dat past ook wel een beetje bij ons. Klein starten, uitproberen en lanceren.'

 

Klik op onderstaande link voor het gehele artikel.

 Mybusinessmedia investeert succesvol verder.


 

Aandeelhouders MYbusinessmedia stellen commissaris aan

Deventer, 30 maart 2015

 

In de aandeelhoudersvergadering van MYbusinessmedia op 17 maart j.l. hebben de aandeelhouders besloten om de heer Joachim Driessen (47) aan te stellen als commissaris (voorzitter) bij de vennootschap.

 

Partijen hadden behoefte om een externe deskundige op mediagebied te koppelen als adviseur aan het bedrijf.

Met Joachim hebben wij een commissaris in huis, die het uitgeefvak vanuit diverse disciplines goed kent, veel digitale uitgeeftrajecten heeft geleid en MYbusinessmedia kan ondersteunen om onze groei- en online ambities als multimediale uitgeverij van vakinformatie te realiseren.

  

Joachim Driessen studeerde bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Joachim is directeur en mede-eigenaar van Blink Holding, een educatieve en magazine uitgever en was voorheen werkzaam in diverse directiefuncties bij onder meer Sanoma, Wolters Kluwer en Wegener. Daarnaast is hij als associate partner parttime verbonden aan Boer&Croon Corporate Finance en vervult hij diverse toezichthoudende posities waaronder commissaris bij Instituut Pica en voorzitter van de Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging (NKBV).

 


 

MYbusinessmedia kiest voor Colorscan BV als service prepress partner

Deventer, 23 februari 2014

 

Per 1 januari 2015 is het volledige pakket aan prepress activiteiten voor MYbusinessmedia overgebracht naar Colorscan B.V.

 

Colorscan bouwt haar leidende positie als service prepress partner voor de uitgeefmarkt hiermee verder uit. Ben Davidson, de CEO van Colorscan, reageert enthousiast: "Het binnenhalen van deze nieuwe klant op de valreep van 2014 was voor ons een bonus op een geweldig jaar."

 

De afgelopen weken is er op de achtergrond hard gewerkt aan de migratie van de 24 titels die MYbusinessmedia uitgeeft. MYbusinessmedia heeft een portfolio van tientallen markt leidende vakbladen, boeken, websites, nieuwsbrieven, en bijeenkomsten. Op het gebied van fashion tot automotive, van food tot maritieme, en van industrie tot engineering, kunnen ondernemers en professionals terecht voor actuele en relevante informatie over hun vakgebied.

 

Davidson verteld: "Onze strategische focus ligt op een volledige 'ontzorging' van de publishing keten voor B2B- en consumer uitgevers. Met de inzet van innovatieve middelen kunnen wij efficiënt, kwalitatief hoog, flexibel, en creatief produceren tegen de laagste denkbare kosten. Inmiddels zijn we doorgegroeid tot de grootste Woodwing specialist in Nederland. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar ook internationaal een aantal mooie opdrachten mogen vervaardigen. De aanvulling van de prachtige titels van MYbusinessmedia geeft ons een extra boost voor 2015."

 

De eerste producties voor MYbusinessmedia zijn rond de feestdagen gestart en met de inmiddels gerealiseerde verhuizing van de huidige Colorscan studio van Voorhout naar een nieuw onderkomen in Den Haag hebben de medewerkers een aantal drukke dagen achter de boeg. Vanwege de successen van het afgelopen jaar is de verhuizing naar een grotere studio vervaardigd en daardoor heeft Colorscan haar studio team uit moeten breiden met een vijftal nieuwe medewerkers.

 

De verhuizing in combinatie met de migratie met MYbusinessmedia is voor Davidson: "Als klap op de vuurpijl, al met al ben ik reuze trots op onze medewerkers, onze klanten en onze vaste leveranciers. Midden in de drukke dagen rond Kerst heeft iedereen keihard meegewerkt om alles op tijd te realiseren." Het jaar is feestelijk afgesloten, en met alle nieuwe ontwikkelingen ziet de toekomst er voor Colorscan rooskleurig uit".

 

Voor meer informatie over colorscan bezoek hun website op: www.colorscan.nl
Voor meer informatie over MYbusinessmedia zie verder op deze website.

 


 

Verkoop titels BoardRoom Zorg en Food Hospitality aan Vakmedianet

Capelle aan den IJssel, 9 februari 2015

 

Uitgeverij MYbusinessmedia heeft BoardRoom Zorg en Food Hospitality per 1 januari 2015 verkocht aan Vakmedianet.

 

Medio december maakte MYbusinessmedia al bekend voornemens te zijn beide titels per 1 januari 2015 aan Vakmedianet te verkopen.

 

Hein Bronk (CEO MYbusinessmedia) over de verkoop: "Een overname door Vakmedianet van deze merken past in keuzes die MYbusinessmedia maakt voor een grotere focus op een aantal kernmarkten, zoals Food, Trading, Engineering, Maritime en Fashion.

 

Binnen Food willen wij ons richten op de verdere groeimogelijkheden van ons grootste merk VMT. Met deze keuze doen wij Food Hospitality en BoardRoom Zorg tekort in onze aandacht en de ontwikkelmogelijkheden. De afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in de kwaliteit van deze merken om ze beter te positioneren. Met andere woorden: De merken zijn nu klaar voor een overname, om elders de volle aandacht en doorontwikkeling te krijgen die ze verdienen".

Over Vakmedianet
Vakmedianet biedt vakinformatie die professionals in staat stelt online het laatste nieuws te volgen en snel betrouwbare antwoorden te vinden op hun vragen waarbij zij in print, op congressen en via boeken geïnspireerd worden door relevante vakinformatie. Meer informatie:
http://www.vakmedianet.nl/.


Over MYbusinessmedia
MYbusinessmedia heeft een portfolio van tientallen marktleidende vakbladen, boeken, websites, nieuwsbrieven en bijeenkomsten. Hiermee worden ondernemers en professionals in een tiental branches voorzien van actuele en relevante informatie op en over hun vakgebied. Van fashion tot automotive, van food tot maritime en van industry tot engineering.

 


Textilia pay wall genomineerd voor de LOF Prijs

Amsterdam, 20 januari 2015

 

Jaarlijks wordt de LOF Prijs voor Vakinformatie uitgereikt, dit is dé kwaliteitsprijs voor vakinformatie en professionele uitgeefmedia in de media & uitgeefsector.

 

De prijs wordt toegekend op basis van relevantie van producten, diensten, activiteiten en prestaties voor de beoogde professionals. Dat kan gaan om nieuwe initiatieven maar net zo goed om de versteviging van een portfolio of vergroting van een marktaandeel.


De LOF Prijs voor Vakinformatie bestaat uit een geldbedrag van € 10.000,- en is door de winnaar naar eigen inzicht te besteden. De LOF Prijs voor Vakinformatie wordt toegekend door een deskundige vakjury. De jury kiest de winnaar uit voordrachten van vakgenoten, gebruikers en adverteerders en/of uit eigen voordrachten.

 

MYbusinessmedia heeft de ‘Textilia pay wall' als case aangemeld en de transitie die hier is gemaakt toegelicht. Vanuit alle inzendingen is er een eerste selectie gemaakt en de case 'Textilia pay wall' genomineerd tot een van de kanshebbers!

 

Donderdag 29 januari wordt tijdens de officiële uitreiking bekend gemaakt, wie de winnaar is.....!

 

Lees hier een artikel van Wim Danhof op Mediafacts over de Lof uitreiking welke hij afgelopen vrijdag heeft gepubliceerd:
 


Voorgenomen verkoop titels BoardRoom Zorg en Food Hospitality aan Vakmedianet

Capelle aan den IJssel, 10 december 2014

Uitgeverij MYbusinessmedia heeft vandaag bekend gemaakt voornemens te zijn de titels BoardRoom Zorg en Food Hospitality per 1 januari 2015 aan Vakmedianet te verkopen.


Hein Bronk (CEO MYbusinessmedia) over de voorgenomen verkoop: "Een overname door Vakmedianet van deze merken past in keuzes die MYbusinessmedia maakt voor een grotere focus op een aantal kernmarkten, zoals Food, Trading, Engineering, Maritime en Fashion. Binnen Food willen wij ons richten op de verdere groeimogelijkheden van ons grootste merk VMT. Met deze keuze doen wij Food Hospitality en BoardRoom Zorg tekort in onze aandacht en de ontwikkelmogelijkheden. De afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in de kwaliteit van deze merken om ze beter te positioneren. Met andere woorden: De merken zijn nu klaar voor een overname, om elders de volle aandacht en doorontwikkeling te krijgen die ze verdienen". Eerder dit jaar verkocht MYbusinessmedia de titels Boekblad en Mediafacts al aan uitgeverij Pubmedia.


De komende periode worden de vervolgstappen richting een overgang van de titels en de betrokken medewerkers in goed overleg tussen MYbusinessmedia en Vakmedianet verder uitgewerkt.


Over Vakmedianet
Vakmedianet biedt vakinformatie die professionals in staat stelt online het laatste nieuws te volgen en snel betrouwbare antwoorden te vinden op hun vragen waarbij zij in print, op congressen en via boeken geïnspireerd worden door relevante vakinformatie. Meer informatie: http://www.vakmedianet.nl/.


Over MYbusinessmedia
MYbusinessmedia heeft een portfolio van tientallen marktleidende vakbladen, boeken, websites, nieuwsbrieven en bijeenkomsten. Hiermee worden ondernemers en professionals in een tiental branches voorzien van actuele en relevante informatie op en over hun vakgebied. Van fashion tot automotive, van food tot maritime en van industry tot engineering. Meer informatie: http://www.mybusinessmedia.nl/.



Pubmedia nieuwe eigenaar Boekblad en Mediafacts

 07-10-2014

 

MYbusinessmedia heeft Boekblad en Mediafacts per 1 oktober verkocht aan Pubmedia.

Beiden partijen werken tot het eind van het jaar nog intensief samen voor een goede overdracht.

 

Hein Bronk (directeur mediabedrijf MYbusinessmedia) over de verkoop: "De overname door Pubmedia van deze prachtige merken past in keuzes die MYbusinessmedia heeft gemaakt voor een grotere focus op een aantal kernmarkten, zoals Food, Trading, Engineering, Maritime en Fashion. Met deze keuze doen wij Mediafacts en Boekblad tekort in onze aandacht en de ontwikkelmogelijkheden. De afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in de kwaliteit van deze merken (o.a. vormgeving, App en online ontwikkelingen) om ze nog beter te positioneren. Met andere woorden: De merken zijn nu klaar, voor in dit geval Pubmedia, om daar de volle aandacht en doorontwikkeling te krijgen die ze verdienen".

 

Wat is er mooier dan een uitgeverij te starten met een iconisch vakblad als Boekblad, het vaktijdschrift voor het boekenvak dat al meer dan 180 jaar bestaat', aldus Marjolijn Margadant, de nieuwe uitgever van de twee titels. ‘En met Mediafacts zit je in de kern van de mediabranche."
Margadant is sinds 1996 werkzaam in de uitgeverijwereld, en de laatste jaren bij Kluwer, waarbij zij veel ervaring heeft opgedaan in het bouwen van communities en het ontwikkelen van opleidingen en app's. Haar focus voor Boekblad en Mediafacts zal dan ook liggen op het versterken en vergroten van de communities en het ontwikkelen van mooie spin offs, zoals opleidingen, e-learning, app's en workflowtools (CRM, CMS, enz).

 

Pubmedia is gevestigd in Bunnik en heeft naast de uitgeverij ook nog een softwaredivisie, Pubsolutions. Daardoor is er veel ICT-kennis aanwezig, een absolute must voor een toekomstbestendige uitgeverij. Pubmedia zal dan ook verder ontwikkelen in de richting van online uitgeven en het bouwen en aanbieden van (workflow) tools voor deze activiteiten.

 

Ondanks de roerige tijden in de boeken- en mediawereld, gelooft Margadant in de kracht van kleine uitgeverijen met een duidelijke focus, zeker in combinatie met een ICT-tak. ‘Met de gedrevenheid en kwaliteit van het bestaande team gaan we de portfolio verder uitbouwen.

 

Margadant: ‘Ik zie een positief toekomstbeeld voor kleine uitgeverijen die een duidelijke focus hebben en met de goede kennis van ict is het mogelijk snel in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. Met dit sterke team heb ik vertrouwen in de toekomst".

 

Voor een goede en soepele overgang van de titels is besloten dat MYbusinessmedia tot 1 januari de klantenservice, de advertentieverkoop, de marketing en de organisatie van de Nationale Uitgeefdag op zich neemt. Vanaf 1 januari 2015 zal Pubmedia alle activiteiten uitvoeren. De redactie zal in de komende maanden naar Bunnik verhuizen.

 


Schoenvisie lanceert premium content op zijn website

15-07-2014

 

Vanaf vrijdag 4 juli lanceert Schoenvisie premium content op zijn website. Dit is een nieuw onderdeel van Schoenvisie.nl, dat exclusief beschikbaar is voor abonnees.

Op dit gedeelte brengen we u 365 dagen per jaar de verdieping achter het modenieuws. Met slechts één doel: u als modeondernemer nog meer tools geven om succesvol en modern te kunnen ondernemen!
 

Wat is er nieuw op Schoenvisie.nl?
Heel veel! De content die u als abonnee te zien krijgt, is exclusief voor u beschikbaar. Zo bent u uw retailcollega altijd nét een stapje voor. De redactie is er volledig op gefocust om u zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van het laatste nieuws, trends en ontwikkelingen in de modebranche. Dat deden we toch al jaren? Ja, maar waar we vroeger wachtten met het brengen van nieuws, cijfers, trends en analyses totdat het blad verscheen, gaan we u via Schoenvisie.nl elke dag precies op de hoogte houden van wat u als modeondernemer helpt. Vanaf nu heeft u één bron om dagelijks uw nieuwsbehoeft en inspiratie te vervullen: Schoenvisie.nl

 

 


De 100 grootste vakbladen verliezen 9,4% omzet uit print + digital publishing!

8 juli 2014

 

In 2013 daalden de opgetelde inkomsten uit de ‘Mediafacts Top 100 Vakbladen' met 9,4% naar 161,4 miljoen euro. De advertentiemarkt kromp ruim twee keer zo snel als de lezersmarkt. Dat blijkt uit een begin juni al gepubliceerde Case Study. In reactie op feedback uit de uitgeverswereld heeft de redactie van Mediafacts nu echter een aantal opvallende uitkomsten nader onderzocht en uitgelegd, en enkele - kleinere - cijferfouten hersteld.

 

Zoals begin juni al aangegeven in een nieuwsbericht: het mediumtype 'Print' blijft verreweg dominant in de oplagerapportages. En daar zat voor het zoveelste jaar op rij de klad in. Tegelijkertijd wordt in de Mediafacts Case Study 'Top 100 Vakbladen 2013' op enkele plaatsen uitgelegd hoe sommige uitgeverijen serieuze zogenoemde derde geldstromen hebben gevonden die - bij gebrek aan gestandaardiseerde bronnen - buiten de scope van de Top 100 Vakbladen vallen. Denk bijvoorbeeld aan SEM-Marketingdiensten aan zakelijke partijen en adverteerders door MYbusinessmedia en aan contentmarketingdiensten door MT Mediagroep.


Digitaal
Nieuw is de opname van gegevens over digitale inkomsten in de publicaties van HOI en Nielsen. Ze zorgen voor een aantal interessante verschuivingen in de Top 100 Vakbladen 2013. Vooralsnog lukt het de meeste B2B-uitgevers echter niet om substantiële additionele inkomsten uit digitale contentplatformen (nieuwswebsites en apps( e.d) te genereren.

 

Reed takes the lead
Terwijl de meeste grote uitgevers een slechter resultaat over 2013 behaalden dan de benchmark, scoort Reed Business Media relatief goed, met slechts 2% omzetdaling en een totaalomzet van 64,5 miljoen euro.

 

Nieuwe omzetstromen binnen MYbusinessmedia
De Top 100 Vakbladen is weliswaar een interessante benchmark voor wat betreft de traditionele
publishing business, maar... vertelt vaak niet het complete verhaal over hoe uitgeverijen in hun totaliteit presteren. Dat kan ook niet, omdat in de markt uniforme gegevens ontbreken over de zogenoemde derde geldstromen van uitgevers.
 
Een voorbeeld van een uitgeverij die substantiële nieuwe inkomstenstromen voortbrengt die buiten de scope van deze Mediafacts Top 100 Vakbladen 2013 vallen, is MYbusinessmedia. Deze vierde grootste vakuitgeverij van Nederland levert sinds enkele jaren Search Engine Marketing diensten aan bedrijven die de ambitie hebben om gemakkelijker gevonden te worden bij relevante zoekopdrachten vanuit Google. De kracht van de uitgeverij (37 merken en dus marktkennis, en onafhankelijke content) wordt hierbij gecombineerd met internettechnologie. De motivatie voor deze strategische keuze is dat 'Search' binnen online sales de grootste groeimarkt is. Dat blijkt ook: in enkele jaren tijd is de nieuwe omzet van MYbusinessmedia uit alleen al deze SEM-business gegroeid tot &% van de totale jaaromzet in 2013 en naar verwachting 15% van de totale jaaromzet in 2014. Deze omzet zal jaarlijks doorgroeien.

 

De grootste winst is dat deze SEM-diensten in een abonnementen- of dienstenmodel verkocht worden en daarmee een meer stabiele omzet uit de advertentiemarkt opleveren. De gemiddelde herhalingsaankoop
cq het continueren van de dienst ligt namelijk op zo'n 80%.

 

Daarnaast heeft MYbusinessmedia onder de naam YOURbusinessmedia een customer publishing unit in het leven geroepen die commerciële partners helpt bij het vormgeven van hun content marketing aspiraties. Ook via deze weg wil het bedrijf minder afhankelijk worden van de dalende inkomsten uit de traditionele publishing business. Bovendien worden in dit type trajecten veelal concepten bedacht vanuit de bedrijfsstrategie, en in samenspraak met de hoogste echelons binnen bedrijven. Dit versterkt de band met de adverteerder en de profilering van MYbusinessmedia als een strategisch marketing -communicatiebedrijf.

 

Het volledige onderzoek lezen?
De Case Study 'Top 100 Vakbladen 2013' is exclusief verkrijgbaar voor abonnees van Mediafacts. U kunt hem downloaden in de Mediafacts iPad app. Abonnees zonder iPad kunnen hier een pdf-versie vinden.

Nog geen abonnee? Voor €99,- per jaar kunt u een abonnement afsluiten. U krijgt dan behalve toegang tot de volledige site en app ook korting op evenementen

 


MYbusinessmedia en Nieuwsdruk Nederland sluiten meerjaren overeenkomst 
13 februari 2014

 

Dinsdag 4 februari jl. hebben MYbusinessmedia en Nieuwsdruk Nederland hun handtekening gezet onder een meerjarige overeenkomst voor het drukken van de titels Schuttevaer en Vraag &Aanbod voor Nederland , België en Duitsland.


Hein Bronk, directeur van het mediabedrijf  Mybusinessmedia:

"Met een totale productie van 1,7 mln exemplaren op jaarbasis van onze uitgaven Schuttevaer en Vraag&Aanbod kwamen wij eigenlijk automatisch bij Nieuwsdruk Nederland terecht. Krachtige partij, hoog kwalitatief, scherp geprijsd en een bedrijf waar we al eerder mee gewerkt hebben. Onze redacties moeten tot het allerlaatste moment kunnen aanleveren; onze advertentieafdeling moet tot vijf voor twaalf sales kunnen doen. Dat levert Nieuwsdruk Nederland".

 

Robert Hoogsteden, commercieel directeur Nieuwsdruk Nederland:

"MYbusinessmedia is een zeer professionele uitgeverij, een van de 4 grootste B2B uitgeverijen in Nederland. Een breed aanbod aan sterke merken, 32 websites en adviesdiensten op het gebied van internet marketing. De kennis en servicegraad van Nieuwsdruk Nederland sluiten hier goed bij aan. Daarnaast gaan we als Nieuwsdruk Nederland bekijken hoe we gebruik kunnen maken van de online expertise van MYbusinessmedia om onze doelgroep nog beter te bedienen. Een optimale samenwerking dus"


MYBUSINESSMEDIA OPNIEUW HOOG GEWAARDEERDE UITGEVERIJ
27 januari 2014


Adformatie brengt jaarlijks het kerstrapport uit waarin mediabedrijven en uitgeverijen uitgebreid beoordeeld worden. Volgens Adformatie was 2013 het jaar van de kaalslag en reorganisatie, teruglopende advertentiebestedingen en mismatches. Des te meer reden om trots te zijn als uitgeverij met de behaalde positie!

MYbusinessmedia (uitgever van o.a. Mediafacts, Textilia, Schuttevaer en Automobiel Management) wordt wederom geprezen door adverteerders. Met een keurige tweede plek, vlak onder Adfo Groep, is MYbusinessmedia zelfs in waardering gestegen. Met een score van 6,82 (6,75 in 2012) is de uitgeverij zelfs de enige met een stijging ten opzichte van 2012. Ook in de categorie ‘alle respondenten' houdt de uitgeverij uitstekend stand met een derde plaats.

Overall staat Adfactor op de eerste plaats. Zij scoren hoog bij zowel waardering als bekendheid. In de overige branches is de grootste stijger Sky Radio Group (van 14de naar 2de positie) en staat Discovery Networks Benelux nog keurig in de top drie. De hoogste rang binnen de uitgeverijen is gegaan naar uitgeverij van publieksbladen Mood for Magazines, bekend van LINDA. Zij behalen een 6de plaats op de totale ranglijst.

 

Het Kerstrapport is een project van Adformatie en Ipsos,waarbij adverteerders en mediaplanners hun oordeel geven over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren. In 2013 is het onderzoek voor de 29e keer uitgevoerd.


De doelstelling van het onderzoek ‘Kerstrapport' is: ‘Het meten van de bekendheid (= zakelijk contact), waardering en het imago van de verschillende exploitanten in de media-industrie
onder beslissers over advertentiebudgetten bij adverteerders en mediaplanners.'

Bekijk het rapport


 

Interview over Top 100 Publiekstijdschriften in NCRV Lunch

 28 november 2013

In het NCRV Radio 1-programma Lunch! werd Mediafacts hoofdredacteur Wim Danhof door Jurgen van den Berg geïnterviewd over de belangrijkste uitkomsten van de Top 100 Publiekstijdschriften 2013.

 

Het interview (bijna vier minuten) vond dinsdag 26 november plaats, kort nadat de resultaten van de Mediafacts Top 100 Publiekstijdschriften bekend waren gemaakt tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag. U kunt het interview (alsnog) beluisteren door de play button te activeren nadat u deze webpagina van Lunch heeft geopend.


 

BOEKBLAD reactie om ophef blog Monique Burger in Volkskrant

De Volkskrant, dinsdag 17 september 2013

 

De afgelopen week leidde een ingezonden opiniestuk op Boekblad.nl van boekhandelaar Monique Burger (eigenaar van De Nieuwe Boekhandel in Amsterdam-west) tot grote commotie, eerst op de sociale media, daarna in de landelijke pers. Haar stuk zorgde voor heftige discussies, scheldkanonnades, bedreigingen en zelfs een steen tegen de winkelruit. Ook kwamen er ongekend veel bezoekers op onze site. Vandaag in De Volkskrant een reactie van Boekblad-hoofdredacteur Lucie Th. Vermij.

 

volkskrant


 

 

Hans Heynen, Schuttevaer bij EenVandaag over nieuwe noordelijke vaarroute

EenVandaag, dinsdag 10 september 2013

 

De haven van Rotterdam verwacht vanmiddag het eerste Chinese vrachtschip dat langs de Noordelijke IJszee, Europa bereikt. Niet lang geleden was die vaarweg onbegaanbaar voor atoomijsbrekers. Krijgt de zuidelijke route serieuze concurrentie?

 

 

sitestat

 

Het is een begin van een revolutie voor de scheepvaart: de aankomst van de Yong Sheng, een Chinees vrachtschip met kranen aan boord. Nu is het mogelijk om drie maanden per jaar via de noordelijke route te varen. IJsvrij is de zee nog lang niet. En het zal nog jaren duren voordat de noordelijke route een serieuze concurrent zal zijn voor het Suezkanaal. Zo hebben de schepen voorlopig nog de hulp nodig van Russische ijsbrekers.

 

Voordelen noordelijke route
In de toekomst verwacht men dat er acht maanden per jaar gevaren kan worden via de noordelijke route. De voordelen zijn groot: zo is de noordelijke route maar liefst 5.000 zeemijl korter dan de zuidelijke. Bovendien is het veiliger, omdat de schepen niet voorbij de Afrikaanse kust varen, waar piraten regelmatig schepen aanvallen.

In EenVandaag bespreken we de nieuwe vaarroute met Kees Homan, generaal-majoor buiten dienst bij de marine en nu onderzoeker bij Instituut Clingendael en met voormalig kapitein Hans Heynen. Nu is hij journalist bij scheepvaartmagazine Schuttevaer. Met Jan de Hond bekijken we de route vanuit historisch perspectief. Hij is conservator bij het Rijksmuseum en gespecialiseerd in de reis van Willem Barentsz.


 

 

Hans Heynen, Schuttevaer: Airbags maakt schepen onzinkbaar 

BNR Nieuwsradio, maandag 11 maart 2013 

 

Op 11 maart j.l. werd Schuttevaer redacteur Hans Heynen geïnterviewd door BNR Nieuwsradio. Een airbag voor schepen, die uitvinding moet voortaan voorkomen dat schepen kunnen zinken. Negen Europese bedrijven zijn druk bezig met de ontwikkeling ervan.

 

Zeker voor passagiersschepen kan het Surfacing System for Ship Recovery (SuSy) een goede oplossing zijn, zegt Schuttevaerredacteur Hans Heynen op BNR. ''Elke keer dat er iets met zo'n passagiersschip gebeurt, is het heel slecht voor de business. Mensen denken meteen aan de Titanic.''

Dubbelwandig
De airbag moet handmatig geactiveerd worden vanuit de stuurhut, zodra het schip stabiliteit dreigt te verliezen. ''Veel schepen zijn dubbelwandig, en de ballon zit tussen de binnen- en de buitenwand.''
In de ballon wordt zo'n 500 kubieke meter gas gepompt, evenveel als in 1000 airbags van auto's. In Griekenland zijn er al testen gedaan met het systeem. ''Het is nog niet zo ver dat het zo op alle schepen geschroefd kan worden,'' zegt Heynen. ''Maar ook voor bijvoorbeeld veerboten en roll-on-roll-offschepen is het een oplossing. Recent is er nog zo'n roroschip gezonken.''

Beluister het interview met Hans.
Meer informatie over SuSy is te lezen op de website van Schuttevaer.

 


Zalando velt Scapino en Schoenenreus  

Trouw woensdag 23 januari 2013

Goedkope Schoenwinkels overrompeld door succes concurrenten op internet

 

Het komende jaar sluiten zo'n zeventig schoenwinkels van Macintosh in Nederland. Het gaat om vestigingen van Scapino, Dolcis en Manfield, terwijl eerder ook al Schoenenreus met tweehonderd filialen over de kop ging; allemaal winkels die betaalbare schoenen bieden. Duizenden schoenverkopers verliezen hun baan en in winkelstraten staan weer meer panden leeg. De schoenenbranche heeft het zwaar. Sinds 2008 geven mensen ieder jaar minder uit aan schoeisel. Voor de winkels is de klap het grootst omdat zij ook nog eens werden verrompeld door het succes van online verkoop. "Schoenenwinkels dachten heel lang dat zij geen concurrentie zouden hebben van internet. Schoenen moet je immers passen", zegt Geraldien Prud'homme van het online vakblad Schoenvisie. Tot Zalando het tegendeel bewees. Met een grootse reclamecampagne stond de Duitse online schoenen- en kledingwinkel in een klap op de kaart. Prud'homme: "Tegen Zalando kan een relatief kleine Nederlandse keten nooit op. Zij zijn altijd goedkoper, verzenden gratis en bieden een honderd dagen terugstuurgarantie."

 

Lees het hele artikel:

 

 015_NLV1QU_20130123_TRN01_00_orig2.

 

 


 

Multimediamerk BOEKBLAD vernieuwd! 

Amsterdam, 21 januari 2013 

 

Frisser, eigentijdser en strakker luiden de eerste reacties over de restyling die BOEKBLAD Magazine heeft gekregen. Het aantal pagina's is uitgebreid naar 48 en het magazine is vanaf nu ook te lezen via de Tablisto app op de iPad. 

 

Bijzonder, betaald en consitent!
Het bijzondere aan dit concept is dat 'betaalde content' op alle devices in een consistente lijn is doorgetrokken. De unieke content is digitaal beschikbaar achter een ''paywall': site, app, maar ook nieuwsbrief- en twitter feeds verleiden naar betaalde content. Boekblad digitaal is los van print, of in combinatie met print, een 'musthave' en dus 'exclusief' (betaald) te verkrijgen waar en wanneer de gebruiker maar wil. Digitale abonnementen zijn sterk groeiende bij dit merk, en het nieuwe concept verstevigt de band met de abonnee:

 

* vernieuwing in print: het blad is in haar look & feel opgefrist en verbeterd; de inhoud aangescherpt en zoals vertrouwd van hoge kwaliteit en toonaangevend in de branche. Het magazine is omgezet naar een maandblad maar is daarmee wel dikker, uitdagender, geeft meer verdieping, meer need-to-knowinformatie, meer ideeën en inspiratie.

omslgabb

 

* vernieuwing online: Boekblad.nl  is volledig in nieuwe stijl te bewonderen
- en ook nog eens responsive, dus op alle devices beschikbaar (probeer boekblad.nl eens op je mobiel!)
- en last but not least kun je het extra dikke Boekblad nummer nu op je iPad downloaden via de Tablisto app! (het 1e nummer is gratis in te zien!) Download de app

 

Voor adverteerders zijn er volop nieuw digitale advertentiemogelijkheden en multimedia proposities:

 BB_mediafolder5 hr.pdf


Meer over de vernieuwingen?
http://www.boekblad.nl



MYbusinessmedia beste vakbladuitgever in Kerstrapport Adformatie 

 

De mediaplanners die hebben meegewerkt aan het Kerstrapport van Adformatie en Synovate hebben MYbusinessmedia de hoogste waardering gegeven van alle vakbladenuitgevers: gemiddeld gaven zij een 7,43 voor de wijze waarop de uitgeverij zich in de markt manifesteert.


MYbusinessmedia, uitgever van Mediafacts, Boekblad, Automobiel Management, Textilia en veel andere vakbladen, heeft volgens Adformatie in 2012 flink aan de weg getimmerd. Dat is bij de planners niet onopgemerkt gebleven. Ook in de categorie ‘alle respondenten' scoort MYbusinessmedia goed: daar legde de uitgeverij beslag op de tweede plaats.

 

Televisiezender Discovery Networks Benelux was de overall winnaar met een score van 7,46.

Het Kerstrapport is een project van Adformatie en Ipsos Synovate en is voor de 28e keer opgesteld. In het Kerstrapport geven adverteerders en mediaplanners hun oordeel over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren. De doelstelling is het meten van de bekendheid, de waardering en het imago van de uitgeverijen en andere media-exploitanten onder beslissers over advertentiebudgetten.

In totaal hebben 306 functionarissen, 162 adverteerders en 144 mediaplanners, aan het onderzoek meegewerkt. Beide groepen beslissers tellen voor 50 procent mee in het Kerstrapport.

Bekijk hier het onderdeel Vakbladen van het Kerstrapport. 

Lees verder: Adformatie


 

MYbusinessmedia slaat vleugels uit naar Belgische maakindustrie

Deventer, 6 december 2012 Auteur: Rolf Elling

 

Kluwer België, uitgever van onder andere de wekelijks verschijnende editie Vraag & Aanbod België, stopt met het uitgeven van deze Belgische weekkrant.

 

MYbusinessmedia , de multimediale uitgever van onder andere Vraag en Aanbod Nederland, gaat vanaf eind januari 2013 Vraag & Aanbod België uitgeven. ‘We willen de Belgische industrie blijven voorzien van informatie over de ontwikkelingen in de maakindustrie', adus Hein Bronk, CEO van MYbusinessemedia. ‘Bovendien liggen er internationaal verschillende mogelijkheden. Veel maakbedrijven, zowel in België als Nederland, zijn sterk exportgericht en doen al jaren zaken buiten de Nederlandse en Belgische landsgrenzen.'

 

Samenwerking

Voor 2013 staan in totaal zestien edities gepland, met hierbij een aantal interessante specials, waarbij samenwerking wordt gezocht met onder andere Belgische beursorganisaties. Dit betekent voor de Belgische maakondernemers dat zij blijvend worden geïnformeerd over tal van ontwikkelingen binnen de maakindustrie. Tegelijkertijd biedt dit kansen tot samenwerkingsverbanden tussen Nederlandse en Belgische ondernemers.

  

  

16 webradio-interviews over Nationale Uitgeefdag online

 

Zestien van de ruim dertig sprekers tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag hebben de kern van hun lezing nog eens samengevat in even zovele webradio-interviews bij de stand van Voicebooking.com. Kies welke sprekers u interesseren en beluister de interviews!

 

Eén van de geïnterviewde sprekers is bijvoorbeeld Sanne Walvisch (zie foto). Zij meldt voor de radiomicrofoon dat uitgevers hun social media-acitiviteiten in het gros van de gevallen over laten aan stagiairs. "De aorta van je bedrijf, het contact met de buitenwereld, geef je in handen van passanten."

Of neem een Sander Duivestein, die nog eens haarfijn uitlegt wat Big Data nu eigenlijk is en waarom uitgevers daar echt iets mee moeten, willen ze niet compleet voorbij worden gestreefd door de Amazons van deze wereld. Deze partijen kennen precies onze digitale footprints, weten wat individuen willen en stemmen daar hun proposities nauwgezet op af. 

 

 

  

Textilia in RTL Nieuws over Primark

Zaandam, 25 juli 2012


Woensdagavond was Textilia's jeans & young fashion-redacteur Rosita van der Kwaak te zien in het RTL Nieuws in een item over Primark. De vraag was: waarom doet de Ierse moderetailer het toch zo goed?

 

Veel kledingketens vechten voor hun bestaan, maar de Ierse prijsstunter Primark groeit als kool. Met alleen maar winkels in Zaandam, Hoofddorp en Rotterdam zet Primark de markt compleet op zijn kop. Vooral op jonge vrouwen heeft Primark een grote aantrekkingskracht. Rosita van der Kwaak legt uit...

Helaas is het niet mogelijk het item op onze site te tonen. Bekijk het item hier of op Textilia.

 


MEDIAFACTS NATIONALE UITGEEFDAG, 7 NOVEMBER 2012 - EMPOWERING PUBLISHING!
Amsterdam, 20 juli 2012

 

Mobile, Social en Big data: zie hier de drie golven van verandering waarop uitgevers maar beter kunnen meesurfen. Maar hoe kunnen uitgeefbedrijven succesvol inspelen op al deze veranderingen, in plaats van af te wachten hoe anderen hun markt afpakken? En wat betekent dat voor de manier waarop uitgeefmerken worden ingericht en aangestuurd? Dergelijke vragen worden heel praktijkgericht beantwoord tijdens de negende Nationale Uitgeefdag, die uiteraard ook dit jaar weer georganiseerd wordt door Mediafacts, vaktitel voor de media- en uitgeefsector.

 

Onder de reeks bevestigde sprekers bevinden zich Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Grazia, Jenny Puzelik, eigenaar van TV-producent MasMedia, Hans Wolbers, directeur van het Amsterdamse high-end designbureau Lava Design en Lara Ankersmit, hoofd nieuwe media bij NOS.

 

Tijdens vier gelijktijdige inhoudelijke programma's kunt u op 7 november in het World Forum in Den Haag zo'n dertig sessies volgen: presentaties, interviews en discussiefora. Inspirerende sprekers belichten interessante cases en onderwerpen; sessies die een nieuw licht werpen op wat succesvolle publishing anno 2012 inhoudt. Daarnaast biedt het event een uitgebreide beursvloer waar marktpartijen zich richten op persoonlijk contact met de bezoeker.

 

Uniek aan de Mediafacts Nationale Uitgeefdag is dat er inspiratie en reflectie is over onderwerpen die de totale breedte van het uitgeven aangaan. Dit geldt voor zowel de segmenten (dagbladen, publieksbladen, business-to-business, educatieve media en customer media) als de verschillende functiegebieden binnen het uitgeven. Want over welke vaardigheden en competenties moeten moderne uitgevers, hoofdredacteuren, marketeers, salesmedewerkers, vormgevers en IT-ers beschikken gegeven de impact van bovengenoemde toptrends?

 

Een kleine greep van de vragen en onderwerpen tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag:

- Wat zijn de laatste ontwikkelingen op social media gebied en hoe moet ik daarop inspelen?
- Hoe de hoofdredacteur van mode-glossy Grazia Twitter succesvol inzet.
- Advertentie-inkomsten bij papieren media lopen hard terug, terwijl het bij online schrapen blijft; hoe kan ik adverteerders toch weer meer aan mij binden?
- Hoe kan ik als uitgever de content productie efficiënter en succesvoller organiseren?
- Wat betekent dat voor de systemen die ik daarbij inzet?
- Technologie is key, maar hoe richt ik mijn IT in; wat doe ik bijvoorbeeld zelf, welke medewerkers huur ik in en wat laat ik in de ‘cloud' regelen?
- Tablet publishing: een native app, of een mobiele website? En hoe krijg ik mijn adverteerders zover dat ze ook op de tablet gaan adverteren?
- De tablet als game changer in het onderwijs: wat betekent dat voor educatieve uitgeverijen?
- Inspiratiesessie over de rol van design voor de beleving van een (uitgeef)merk.
- Hoe grote bedrijven mediakanalen inzetten voor content marketing en wat kunnen uitgeverijen daarvan leren?

 

Mediafacts Nationale Uitgeefdag
Woensdag 7 november 2012
9:15 - 18:00u.

World Forum, Den Haag
Meer informatie kunt u vinden op
http://www.nationaleuitgeefdag.nl/

_________________________________________________________________________________________

 

 

 

Hans Hondtong nieuwe uitgever Textilia

Textilia heeft per 1 juli een nieuwe uitgever: Hans Hondtong.

 

Hij heeft bij diverse uitgeverijen gewerkt in sales- en uitgeeffuncties. Vanaf januari is hij als uitgever al verantwoordelijk voor het merk Automobielmanagement van Mybusinessmedia.

 

In zijn nieuwe verantwoordelijkheid zal Hondtong zich richten op de verdere ontwikkeling van deze merken, in het bijzondere de digitale toepassingen en de events. Hij volgt Corry Siegers op, die als interim-uitgever anderhalf jaar zorg heeft gedragen voor de drie titels binnen het fashion cluster.

Hans heeft jarenlange ervaring als uitgever en commercieel manager voor diverse print- en online producten met name binnen de food en horeca en het exploiteren van uitgeefconcepten voor derden in de profit- en non-profitsector. Hij heeft onder andere bij Wegener en Reed Business gewerkt en diverse projecten vanuit zelfstandigheid gedaan.

 

Hans Hondtong: "Met bijna twintig jaar ervaring als uitgever, bladenmaker en mediastrateeg ben ik er trots op nu leiding te geven aan het Fashioncluster waaronder sterke merken Textilia, Bengels en Schoenvisie. Allen bladen met een decennialange geschiedenis die ik graag voortzet, gecombineerd met crossmediale uitgeefconcepten en exclusieve events."

 

Textilia wordt sinds 2007 uitgegeven door de vlakbladenuitgever MYbusinessmedia met vestigingen in Deventer, Capelle aan den IJssel en Amsterdam.

 

 

Einde kopij - Niet voor publicatie: Voor achtergrondinformatie: Eveline Maas e.maas@mybusinessmedia.nl

 +31 (0) 20 460 2237 | F +31 (0) 20 460 2244


 

 

Meike Kroese nieuwe uitgever Mediafacts
Mediafacts heeft per 1 juli een nieuwe uitgever: Meike Kroese.

 

Zij heeft bij diverse uitgeverijen gewerkt in sales- en marketingmanagementfuncties. De laatste jaren was zij als marketingmanager onder meer verantwoordelijk voor de merken Boekblad en Mediafacts.

In haar nieuwe verantwoordelijkheid zal Kroese zich richten op de verdere ontwikkeling van deze merken, in het bijzondere de digitale toepassingen en de events. Zij volgt Corry Siegers op, die als interim-uitgever anderhalf jaar zorg heeft gedragen voor het Mediafonds en het Fashionfonds.

 

Mediafacts wordt sinds oktober 2010 uitgegeven door de vakbladenuitgever MYbusinessmedia, met vestigingen in Deventer, Capelle aan den IJssel en Amsterdam.

 

Kroese: "Mediafacts en Boekblad zijn beide twee sterke merken. Met Mediafacts hebben we het afgelopen jaar een iPad-versie ontwikkeld en verschillende congressen, waaronder de Nationale Uitgeefdag, uitgebouwd. Met Boekblad hebben we diverse events georganiseerd waaronder het Boekblad Winter Dinner, en de opleidingen vanuit Boekblad Academie verder uitgerold. Maar we hebben ook nieuwe diensten voor beide merken ontwikkeld, zoals SEO-advies en online diensten. Er gebeurt veel in de markt. We moeten dus goed kijken naar de kansen, wat wil de doelgroep. Dat is de uitdaging voor de komende periode."

 

Einde kopij - Niet voor publicatie: Voor achtergrondinformatie: Meike Kroese m.kroese@mybusinessmedia.nl  +31 (0) 20 460 2238


 

 

MYbusinessacademy in het nieuws!
Vakblad 140.

 

 

MYbusinessmedia, de crossmediale uitgeverij die tot de vijf grootste vakbladuitgeverijen van Nederland behoort, focust zich naast informatieoverdracht aan vakprofessionals, ook op kennisoverdracht, onder de naam MYbusinessacademy. Deze focus leidt tot de doorontwikkeling van specifieke cursussen, trainingen en opleidingen voor professionals uit diverse branches waarbinnen MYbusinessmedia actief is. In de aanpak van MYbusinessacademy staat praktische toepasbaarheid centraal. De thema's en informatie zijn altijd actueel en de vaardigheden die opgedaan worden, zijn direct toepasbaar in de praktijk. Ervaren vakspecialisten uit de praktijk doceren de cursussen. De opleidingen dragen bij aan het succesvol uitoefenen van het vak van de professional. Onlangs is een artikel in Vakblad gepubliceerd met Pascal van Sluijs over de opleidingentak van Mybusinessmedia.

 

Lees het hele artikel in het magazine van Vakblad.

 

 

 


 

MYbusinessmedia floreert door focus op online

Uitgeverij laat niet-kerntaken over aan partners: UNIT4 verzorgt de complete IT-ondersteuning

 

MYbusinessmedia heeft de keuze voor focus op digitale content in plaats van print al bij de oprichting in 2007 gemaakt. De uitgeverij van business-to-business media zag dat online vakinformatie de toekomst zou hebben. En dat is destijds goed gezien. Veel traditionele uitgeverijen van kranten en tijdschriften worstelen met de nieuwe media. MYbusinessmedia is dankzij de duidelijke strategie ‘Online First' in korte tijd uitgegroeid tot de vierde business to business uitgeverij van het land en zeer vooruitstrevend in online activiteiten. Dankzij een

buy-and-build strategie in samenwerking met private equity bedrijf BerkPartners is het bedrijf in 4 jaar tijd in omzet verdubbeld. UNIT4 ondersteunt de uitgeverij hierin en is uitgegroeid van leverancier naar IT-partner.


Lees hier het hele artikel:

 

 MYbusinessmedia floreert door focus op online.

 

 

 

 


 


Top 5 vakuitgever MYbusinessmedia kiest voor Admitter
Portfolio MYbusinessmedia vergroot bereik zakelijke doelgroepen Admitter

Leiden, 7 mei 2012 - Admitter, B2B e-mailmarketingspecialist, heeft een samenwerking gesloten met
MYbusinessmedia, een van de vier grootste Nederlandse crossmediale uitgeverijen van vakbladen. Admitter vertegenwoordigt MYbusinessmedia per direct exclusief bij de exploitatie van de opt-in e-mailadressen en de fulfilment van email marketingcampagnes.

De samenwerking biedt strategische voordelen voor beide partijen. De opt-in e-mailadressen van MYbusinessmedia worden voortaan exclusief ingezet voor campagnes die zich met relevante aanbiedingen richten op zakelijke markten. Admitter vergroot dankzij de samenwerking het bereik binnen een aantal specialistische
doelgroepen die MYbusinessmedia bedient met de magazines en websites.

MYbusinessmedia geeft maar liefst 32 marktleidende vakbladen uit en exploiteert daarnaast 37 websites. De uitgever kent een online bereik van 2,8 miljoen pageviews per maand en telt 450 duizend unieke bezoekers. De overeenkomst met MYbusinessmedia vormt een aanvulling op de 28 zakelijke uitgevers in Nederland die Admitter al vertegenwoordigt. Dankzij de gedetailleerde en specialistische kennis over diverse zakelijke doelgroepen brengt Admitter bedrijven via gerichte e-mailcampagnes in contact met beslissers en professionals in diverse bedrijfstakken. Alle ontvangers hebben middels opt-in toestemming gegeven voor het ontvangen van relevante vakinformatie van partners. "Met de toevoeging van de merken van MYbusinessmedia versterken we onze positie in de breedte, maar vooral ook in de diepte. Met name op het gebied van Fashion, Engineering en Trading heeft MYbusinessmedia een sterke positie en kunnen wij nu meer bieden", aldus Fred Driessen, directeur Admitter.

Pascal van Sluijs, directeur MYbusinessmedia: "In de samenwerking met Admitter zien wij als B2B-uitgever een toegevoegde waarde. We gaan een dialoog aan met onze klanten. Admitter heeft dezelfde werkwijze en daarnaast een groot netwerk aan mediabureaus en zakelijke adverteerders. Dit netwerk is voor MYbusinessmedia een goede aanvulling op onze eigen salesinspanningen: verticale/ branche specifieke adverteerdersgroep vanuit onze verticale/ community merken."

Driessen: "We zijn bijzonder blij dat MYbusinessmedia voor Admitter heeft gekozen om de belangen op het gebied van e-mailmarketing te mogen vertegenwoordigen. We constateren een sterke vraag naar focus en specialisme op het gebied van B2B e-mailmarketing. Door de samenwerking met MYbusinessmedia kunnen we onze huidige klanten en ook nieuwe klanten meer bieden om aan de groeiende vraag naar gerichte zakelijke e-mailcampagnes te voldoen."

Over Admitter
Admitter is een gespecialiseerd B2B email marketing bureau. Admitter vertegenwoordigt alleen zakelijke- en vakinhoudelijke informatiebronnen en verzorgt reclame campagnes via opt-in email adressen gericht op zakelijke doelgroepen voor de top 500 bedrijven in Nederland. Door de samenwerking met MYbusinessmedia per 1 mei 2012 groeit het aantal merken dat Admitter vertegenwoordigt naar 110 zakelijke titels. Meer info@:
admitter.nl

Over MYbusinessmedia
MYbusinessmedia is een crossmediale uitgeverij met een sterke focus op online toepassingen, tijdschriften, cursussen en evenementen. De producten zijn gericht op ondernemers en professionals die continu actuele vakinformatie nodig hebben. Meer info@:
mybusinessmedia.nl

Voor meer informatie:

Gijs Roeloffzen
Pride PR
gijs@pridepr.nl
+31 (0)71 568 00 28

Fred Driessen
Admitter
contact@admitter.nl
+31 (0)71 711 46 46

Pascal van Sluijs
Mybusinessmedia
P.Sluijs@mybusinessmedia.nl
+31 (0)570 504 300 

 

 

 

 

 

 

 

MYbusinessmedia in debat over online verdienmodellen tijdens de oprichtingsbijeenkomst van het VOJN
Amsterdam, 23 april 2012

 

"De dinosauriërs van de mediawereld sterven de komende jaren uit. Ze zijn veel te log om te experimenteren met nieuwe verdienmodellen en journalistiek. Alleen media die online al jaren door hun bloedvaten voelen stromen, zullen succes boeken." Of is dat veel te simpel?

Dat was de stelling waarover Pascal van Sluijs afgelopen donderdagavond (CPO Mybusinessmedia) in debat ging met Jan Bonjer (hoofdredacteur Het Financieele Dagblad) en Laurens Verhagen (hoofdredacteur websites Volkskrant, Trouw, De Morgen en Parool) tijdens de oprichtingsbijeenkomst van de Vereniging Online Journalisten Nederland (VOJN). Voorafgaand aan het debat gaven Joris van Lierop (FD Media Groep, vanaf 15 april uitgever RTL Nieuws) en Gonny van der Zwaag (oprichter van de zeer populaire site iPhoneclub.nl) hun visie op de transitie naar nieuwe bestaans- en verdienmodellen voor nieuwsmedia.

 

Lees voor meer informatie het artikel van